Co robi tajemniczy klient?

Polski klient w restauracji staje się coraz bardziej wymagający. Co za tym idzie, również jakość serwowanych potraw oraz obsługa muszą utrzymywać wysoki poziom. To właśnie dlatego zatrudniamy ludzi nazywanych zagadkowo „tajemniczymi klientami”.

Praca ta polega przede wszystkim na… odwiedzaniu różnego rodzaju lokali. Osoby, które wykonują ten zawód, mają za zadanie udawać, że są zwyczajnymi gośćmi w wybranej restauracji. Muszą jednak pozostawać na tyle czujni, by w jak największym stopniu zwracać uwagę na otoczenie.

Oceniają zarówno smak serwowanych potraw, jak i zachowanie oraz nastawienie obsługujących kelnerów. Bardzo istotne jest to, aby pracownicy ocenianego lokalu nie zorientowali się, że mają do czynienia ze specjalnym gościem. Jeśli wizytator zostanie zdemaskowany, ma obowiązek przerwać kontrolę.

Można się spodziewać, że byłby potraktowany lepiej niż przeciętny gość, co mogłoby zafałszować wyniki inspekcji. Głównym zadaniem tajemniczych klientów jest krytyka i surowa ocena lokalu. Dzięki ich opiniom, restauratorzy mają szanse dopracować kwestie, na które już dawno przestali zwracać uwagę.

Zdarza się także, że tajemniczy klienci mają za zadanie zwrócić danie lub wywołać awanturę, by sprawdzić zachowanie obsługi w stresującej sytuacji.